PROBLEMWYBORY. Dla nas młodych to moment decyzji o tym, jak będzie wyglądać nasza przyszłość. Nasze pokolenie nieustannie udowadnia, że potrafi tworzyć niesamowite rzeczy. Jednak czasami energia i pomysły to za mało. Wiemy, że potrzebujemy sojuszników w walce o lepszy świat. I nie tylko my ich potrzebujemy. Wiele osób głosuje w Polsce przez pryzmat indywidualnych korzyści. Nie zastanawia się, jak nasz głos wpłynie na inne osoby, a nawet całe grupy społeczne. Poszukuje łatwych remediów, zamiast myśleć o dobru całej wspólnoty — a na tym polega prawdziwie demokratyczne społeczeństwo.
POTRZEBA
Potrzebujemy odejść od logiki głosowania transakcyjnego, opartego na osobistym zysku. Zamiast tego, budujmy zrozumienie, że oddanie głosu jest nie tylko w naszym imieniu, ale także osób, za które jesteśmy współodpowiedzialni. Tak jak w rodzinie — rodzic zajmuje się swoim dzieckiem, ale przychodzi taki moment, gdy to dziecko pomoże swojemu rodzicowi. W taki sam sposób możemy myśleć o naszych sąsiadach, pracownikach ochrony zdrowia lub systemu oświaty, a także o całych społecznościach. Bo nasza empatia i chęć współpracy to coś, co może zmienić zły dzień w dobry, a kraj z gorszego w lepszy do życia.
DZIAŁANIE
Dlatego w zespole Fundacji Impuls tworzymy kampanię społeczną mosty_pokoleniowe. Pytamy wszystkich „Dla kogo idziesz na wybory?”, zamiast „Na kogo oddasz głos?”. W ten sposób zmieniamy sposób myślenia o wyborach, tworząc lepszy świat dla tych, którzy zawsze są przegłosowywani. Dzięki Twojemu wsparciu stworzymy wielki ładunek empatii i wspólnotowości, tak bardzo potrzebny w dzisiejszym spolaryzowanym społeczeństwie. Celem kampanii jest 10000 deklaracji głosowania dla kogoś!