Totalitaryzm, kolektyw idealny;
Przemiany społeczne lat 50 i 60 – Polski październik a przemiany społeczne w Europie;
Blaski i cienie powojennej odbudowy;
Pozostałości, kontynuacje i zaprzeczenia: konsekwencje polityczne, społeczne i kulturowe drugiej wojny światowej;
Proste podziały? Walka o wpływy w świecie dwubiegunowym;
Ściganie zbrodniarzy wojennych (i nie tylko) i kwestia zadośćuczynienia oraz polityki reparacji;
Długa droga wyzwolenia: mechanizmy procesu dekolonizacji i jego następstwa;
Między oporem a wiarą – początki komunizmu w Polsce;
Integracja i przebudowa – integrację Ziem Zachodnich i Północnych industrializacja, kolektywizacja i reforma rolna;
Między wschodem a zachodem – polskie cele wojenne 1939 a sytuacja Polski od 1945 r.;
Modele polityki wyznaniowej w Polsce i na świecie;
Jeden naród, jeden kraj – zmiany narodowościowe w Polsce powojennej;
Prawa człowieka;
Relacje polsko-żydowskie po II wojnie światowej.
W przygotowaniu są kolejne dwa bloki tematyczne:
Dyskryminacja;
Mowa nienawiści.
– Uważamy, że aby takie społeczeństwo mogło się kształtować, należy dowartościować mądrą edukację, zarówno pod względem finansowym, jak i poświęcanej jej uwagi. Dlatego, gdy usłyszeliśmy o inicjatywie dwóch nauczycieli: historii i wiedzy o społeczeństwie, którzy wyszli z pomysłem stworzenia materiałów do HiT, chcieliśmy się w to zaangażować. Na miarę swoich możliwości i obywatelskich środków, którymi zarządzamy, postanowiliśmy to zrobić, wspierając inicjatywę „Otwarta szkoła. Jak zrobić z HiT-u hit.” – mówi w rozmowie z WP Kobieta Julia Brykczyńska, dyrektorka Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.