Start kampanii społecznej “My, Rodzice dzieci trans”

Międzynarodowy Dzień Widoczności Osób Transpłciowych w tym roku jest dla nas wyjątkowy – oznacza start kampanii społecznej “My, Rodzice dzieci trans”, którą wspiera Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca.

Co mówią rodzice dzieci trans?
– Chcemy pokazać, że niczym się nie różnimy od innych polskich rodzin. Zmagamy się z tymi samymi problemami, dzielimy te same radości. Są w nas te same emocje – tak samo miewamy gorsze i lepsze dni. Kłócimy się i kochamy…
– Doświadczenie transpłciowości w rodzinie poszerzyło nasze horyzonty – wiele musieliśmy się nauczyć, wiele zrozumieć. Doszły nam nowe zmartwienia, ale też radości. Bo choć proces tranzycji wiąże się z wysiłkiem emocjonalnym i finansowym dla całej rodziny, dla naszych dzieci jest przede wszystkim sposobem na dobre życie – a w wielu przypadkach jest sposobem na życie w ogóle…
– Robimy tę kampanię, aby dzięki zrozumieniu istoty transpłciowości zyskać sojuszników w społeczeństwie: aby nasze dzieci nie musiały na każdym kroku walczyć o używanie preferowanych imion i zaimków, aby nie były szykanowane w dyskursie publicznym, aby nie były dyskryminowane w dziedzinie opieki zdrowotnej. Aby były traktowane jak każdy równoprawny obywatel tego kraju

– Tylko tyle i aż tyle…
– Robimy tę kampanię również po to, aby pokazać, że jesteśmy. Nasze transpłciowe dzieci i my, ich rodziny. Szczególnie dziś, w Międzynarodowym Dniu Widoczności Osób Transpłciowych, chcemy, aby to wybrzmiało wyraźnie: jesteśmy – i jest nas wielu. I w ten sposób chcemy też dodać otuchy tym, którzy mają obawy – nie jesteście sami!
– My, rodzice dzieci trans, stoimy murem za naszymi dziećmi. I za tymi, którzy wsparcia w bliskich nie mają.

Poznajcie ich historie na https://zrozumiectransplciowosc.pl/