Monitoring mediów publicznych przed wyborami prezydenckimi 2020
Towarzystwo Dziennikarskie
Kontrola instytucji publicznych i działania strażnicze
2020
cała Polska

Towarzystwo Dziennikarskie od 15 do 26 czerwca 2020 roku prowadziło monitoring głównych programów informacyjnych przed wyborami prezydenckimi. Przez 12 dni monitoringu 107 ze 146 tematów „Wiadomości” (73 proc.) miało związek z wyborami i zajęły one 82 proc. czasu programów. W „Faktach” TVN tematów takich było 55 proc. (56 ze 102; 64 proc. czasu programu), a w „Wydarzeniach” – 45 proc. (63 ze 139; 45 proc. czasu).

Według raportu Towarzystwa Dziennikarskiego w okresie przedwyborczym Wiadomości TVP poświęciły kandydatowi partii rządzącej 110 tzw. setek trwających razem 23 minuty, co stanowi prawie 20% czasu antenowego wszystkich wypowiedzi w owej formie. Drugi w kolejności Rafał Trzaskowski otrzymał niecałe 9 minut czasu rozdrobnionego na sugestywnie krótsze tzw. setki, które z reguły były od razu kontrowane przez autora materiału. Reszta kandydatów otrzymała po około minucie czasu antenowego w formie setki, które niemal wyłącznie przytaczały ich negatywne opinie o Rafale Trzaskowskim.

64% tematów poświęcono Andrzejowi Dudzie, w tym wszystkie, z jednym neutralnym wyjątkiem, przedstawiały go w pozytywnym świetle. Wszystkie tematy dotyczące zaś Rafała Trzaskowskiego, stanowiące 35% materiałów, zostały ocenione przez autorów raportu jako negatywne.

Przeczytaj Raport

Przekazaliśmy wsparcie 22 684 zł.