Towarzystwo Dziennikarskie od 15 do 26 czerwca 2020 roku prowadziło monitoring głównych programów informacyjnych przed wyborami prezydenckimi. Przez 12 dni monitoringu 107 ze 146 tematów „Wiadomości” (73 proc.) miało związek z wyborami i zajęły one 82 proc. czasu programów. W „Faktach” TVN tematów takich było 55 proc. (56 ze 102; 64 proc. czasu programu), a w „Wydarzeniach” – 45 proc. (63 ze 139; 45 proc. czasu).
Według raportu Towarzystwa Dziennikarskiego w okresie przedwyborczym Wiadomości TVP poświęciły kandydatowi partii rządzącej 110 tzw. setek trwających razem 23 minuty, co stanowi prawie 20% czasu antenowego wszystkich wypowiedzi w owej formie. Drugi w kolejności Rafał Trzaskowski otrzymał niecałe 9 minut czasu rozdrobnionego na sugestywnie krótsze tzw. setki, które z reguły były od razu kontrowane przez autora materiału. Reszta kandydatów otrzymała po około minucie czasu antenowego w formie setki, które niemal wyłącznie przytaczały ich negatywne opinie o Rafale Trzaskowskim.
64% tematów poświęcono Andrzejowi Dudzie, w tym wszystkie, z jednym neutralnym wyjątkiem, przedstawiały go w pozytywnym świetle. Wszystkie tematy dotyczące zaś Rafała Trzaskowskiego, stanowiące 35% materiałów, zostały ocenione przez autorów raportu jako negatywne.
Przeczytaj Raport
Przekazaliśmy wsparcie 22 684 zł.